Holanda

Remy Van Kesteren

(edició juliol 2020 cancel·lada )

” El seu extens currículum clàssic, que li trasllada a qualsevol part del planeta i com a solista en les millors orquestres, no és impediment perquè Remy s’endinsi en altres estils”

20:00 h.

Dissabte 4 de juliol

Arpa, efectes

Remy Van Kesteren

En aquesta nova generació d’arpistes emergents Remy van Kesteren (Països Baixos) és, sense cap dubte, un dels més grans talents, reconegut artista que  a la seva extensa agenda de concerts internacionals reserva espai per al nostre festival. Des d’una primerenca edat Remy ha guanyat, o posicionat entre els primers, prestigiosos premis i certàmens com el “concurs internacional d’arpa de Moscou” o el “internacional d’arpa d’Israel”, sent d’especial interès remarcar que va ser guardonat l’any 2009 com ” jove talent clàssic d’Holanda “. El seu extens currículum clàssic, que li trasllada a qualsevol part del  planeta i com a solista en les millors orquestres, no és impediment perquè Remy s’endinsi en altres estils com el jazz, música electrònica, experimental i fins i tot el pop, on ha actuat amb grans del gènere com Anastacia o els Jacksons.

Va llançar el seu primer àlbum en solitari, titulat Remy, l’any 2012, amb obres de Smetana, Holliger, Bach, Shostakovich i Renié, recollint excel·lents titulars de la premsa. Va prosseguir amb Memento (2014) i Eyes (2016), que va significar el seu primer lliurament de temes exclusivament propis. Incansable en la recerca de sons i experiències noves, Remy ha aportat valuoses impressions i idees al fabricant d’arpes Salvi per a la construcció d’un arpa de pedals exclusiva en el seu número de cordes (49 en lloc de 47) i sistema d’apagat o sordina. Els seus projectes artístics poden arribar a tenir formats molt peculiars, com és el que ofereix amb una “orquestra robot”, on l’artista porta a terme un concert acompanyat d’instruments robotitzats. D’altra banda, en versions tampoc no sembla tenir límit, atrevint-se amb temes que mai esperaries d’una arpa:  Malament (Rosalía), com curiosa mostra.

El concert de Remy Van Kesteren a Sentmenat podrà albergar qualsevol modalitat musical, però impregnada amb la visió artística i posada en escena de qui està contínuament traslladant-se a nous mons, deixant clar que els arpistes contemporanis plasmen una altra estètica en el nostre ideari.

Japón

Nakagawa & Taniguchi

(edició juliol 2020 cancel·lada )

“una experiència autèntica i moderna que ens trasllada als sentiments japonesos mitjançant els seus sons”

23:00 h.

Dissabte 4 de juliol

Koto, veu, taiko, percusió

Karin Nakagawa, Takuya Taniguchi

Karin Nakagawa (Ibaraki, Japó) es va criar en una família de músics i va començar els seus estudis de piano a l’edat de 3 anys. Amb 12 anys Nakagawa es va interessar de manera extraordinària pel Koto, l’arpa japonesa utilitzada habitualment en la música tradicional i d’arrel nipona. L’instrument té en la seva versió habitual 13 cordes, però Karin, amb tan sols 12 anys i per la seva gran capacitat d’absorció i la seva innata expressivitat artística, va tenir la necessitat de renovar-se en el koto de 25 cordes, un format extrem reservat als virtuosos que porten l’instrument a altres àmbits musicals. Després de la seva graduació va començar actuant  com conta històries, molt representatiu de la cultura japonesa, i va prosseguir treballant amb grans artistes de diferents camps, el que li ha permès desenvolupar el seu propi estil de cant i execució. Karin és en l’actualitat una de les poques expertes del  Koto de 25 cordes, referència destacada de la nova música japonesa que, sense rebutjar les arrels, ha trobat la manera d’obrir portes internacionals a un instrument que fins al moment se’ns mostrava desconegut.

Takuya Taniguchi va néixer a Fukui (Japó) i viu des de l’any 2011 a Munic (Alemanya). Toca el Taiko, traduït literalment com a “gran tambor”, des de l’edat de 3 anys. Amb tan sols 16 anys guanya el premi especial del “Festival mundial de música juvenil de Viena” i poc després és acceptat com a integrant de la formació “Fuun- Nokai” de el prestigiós mestre Eitetsu Hayashi. A Europa va formar  part del grup alemany “Drumaturgia” i ha estat de gira amb el “World percussion Ensemble” i “Walter lang”. Takuya és un dels pocs percussionistes de Taiko que per el seu  irreprotxable llenguatge i escenificació nipona, així com per la integritat amb la que porta a terme el seu espectacle, es permet actuar com a solista sense que en el resultat es trobi a faltar cap harmonia.

karin i Takuya treballaran junts en l’espectacle “Sounds of Daybreak – A Fresh Take on Japanese Koto and Wadaiko Art”, una experiència autèntica i moderna que ens trasllada als sentiments japonesos mitjançant els seus sons. Un programa únic on tots dos, experts en el seu camp, enllaçaran estils clàssics i contemporanis amb energia i emoció però sense l’ús d’efectes suplementaris, sense succedanis, aconseguint un espectacle atemporal on sens dubte el públic es diluirà en les seves històries fins creure estar emplaçat a el mateix Japó.

Share This